Łamiemy stereotypy, czyli dlaczego nie warto kupować materaców w tradycyjnych sklepach naziemnych?

Materiał partnera zewnętrznego
Zazwyczaj zakup materaca, łóżka czy też mebli kojarzy nam się z ciągnącymi się w nieskończoność wizytami w tradycyjnych, naziemnych sklepach. Przychodzimy, oglądamy, testujemy przez chwilę i zamawiamy. W przypadku niektórych modeli godzimy się często nawet na dłuższy czas oczekiwania na realizację zamówienia, bo sprzedawca nie daje nam innej możliwości.

Znając sytuację na rynku meblowym, postanowiliśmy zatem sprawdzić,jak ma się tradycyjny http://www.naspen.pl;model sprzedaży materaców w porównaniu z ich dystrybucją wyłącznie online.

Trafiliśmy na badania przeprowadzone przez amerykański serwis internetowy SleepLike The Dead, który przepytał ponad 18 400 właścicieli materaców. Wszystko po to, aby poznać plusy i minusy kupowania tych produktów w Internecie. Wynik tych badań pokazał nam, że nie ma jakiejkolwiek różnicy w satysfakcji klientów, którzy dokonali zakupów w salonie i w sieci. Oczywiście wyniki są uśrednione dla poszczególnych typów materaców.

Podstawową obawą przed zakupem materaca w sklepie internetowym jest brak możliwości odpowiedniego sprawdzenia go przed podjęciem decyzji. Tylko czy oby na pewno testowanie w postaci kilkuminutowego „leżakowania” w sklepie z materacami, to właściwy sposób, by wybrać model, na którym będzie się dobrze i zdrowo spało?

Otóż po przeanalizowaniu badań, okazało się, że fakt wcześniejszego przetestowania materaca w salonie meblowym wcale nie zwiększa szansy na satysfakcję z zakupu. Okazało się bowiem, że liczba zadowolonych klientów jest niemal taka sama w przypadku zakupów internetowych jaki i stacjonarnych.

To oznacza, że statystycznie mamy takie same szanse na zakup dobrego materaca, bez względu na sposób transakcji.

Wyniki badań pozwoliły wyodrębnić trzy podstawowe powody tego zjawiska:
1. Kupując w Internecie, jesteśmy lepiej przygotowani do zakupu, bo przed wyborem właściwego materaca, decyzję zakupową podejmujemy, opierając się na opiniach dostępnych w sieci. Tak przygotowani dobrze wiemy, czym się kierować i na co należy zwracać uwagę, aby dopasować produkt do swoich potrzeb.

2.**Zakup materaca**, dokonany w wyniku testów polegających na położeniu się na wybranym modelu w salonie, nie musi być trafnym wyborem. Aż 20% klientów, którzy sprawdzali towar w ten właśnie sposób, w niedługim czasie zgłosiło swoje niezadowolenie z zakupu. W ujęciu statystycznym zatem co 5 osoba może dokonać złego wyboru, kupując w sklepie tradycyjnym.

3. Głównym powodem braku satysfakcji z zakupu jest rozczarowanie wynikające z odczuć, które pojawiają się dopiero po kilku dniach użytkowania i są niemożliwe do odkrycia w trakcie zaledwie kilkunastominutowego testu produktu w sklepie. Badania pokazały, że po 7-10 dniach jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie o to, czy dokonaliśmy właściwego wyboru.

Zgodnie z prawem konsumenckim, kupując materac w sklepie internetowym, mamy 14 dni na jego zwrot w przypadku niezadowolenia z zakupu. Niektóre sklepy wydłużają ten okres, a inne idą nawet o krok dalej.

Przykładem takiego podejścia jest firma Naspen, która umożliwia swoim klientom testowania materaca nawet przez 100 nocy. Dłuższy czas testowania daje nam większy komfort, pozwala bez ryzyka skupić się na tym, czy dany model będzie nam w pełni odpowiadał, a w przypadku gdy uznamy, że nie śpi nam się na nim komfortowo, możemy go zwrócić i odzyskać wydane środki.

Jakie są zalety kupowania materacy w Internecie?
• Wygoda – kupujesz bez pośpiechu i tam, gdzie chcesz.

• Opinie – przed zakupem możesz zapoznać się z opiniami osób, które już zdecydowały się na dany model. Nie musisz zdawać się jedynie na zdanie sprzedawcy z tradycyjnego sklepu.

• Osoba sprzedawcy – brak pośpiechu i nacisku ze strony sprzedawcy. Wybierasz i zastanawiasz się tak długo, jak tylko tego potrzebujesz. Możesz rezygnować i zmieniać zdanie, a w międzyczasie pogłębiać swoją wiedzę i zwiększać świadomość i trafność swojego wyboru.

• Komfort – nie musisz kłaść się w sklepie stacjonarnym na materacach w obecności innych ludzi. Kupujesz bez skrępowania i nie zastanawiasz się, ile osób przed Tobą testowało dany model.

• Lepsze warunki zwrotu – sprzedawca internetowy dobrze zna obawy kupującego i wychodząc im naprzeciw, umożliwia całkowity zwrot kosztów w przypadku braku satysfakcji lub wymianę w ramach gwarancji. Dodatkowo prawo zakupu jest tak skonstruowane, aby chronić klienta internetowego i dać mu większe pole manewru. Co więcej, niektórzy producenci – jak chociażby wspomniany Naspen, dostarczają i odbierają materace sami, a kupujący nie ponosi przy tym żadnych dodatkowych kosztów.

• Cena – charakterystyka biznesu internetowego pozwala na sprzedaż produktów w zdecydowanie niższych cenach. Redukując łańcuch dystrybucji do minimum, sklepy internetowe mogą zapewniają produkty wysokiej jakości, zachowując przy tym atrakcyjną dla klienta cenę. W przeprowadzonych badaniach różnica w cenie pomiędzy sklepami tradycyjnymi, a online wynosiła około 15%. W przypadku producentów, którzy sprzedają swoje produkty bezpośrednio, różnica ta może sięgać aż 50%. Wszystko dzięki temu, że nie muszą oni dodatkowo utrzymywać kosztownej sieci dystrybucji, magazynów, sprzedawców czy ponosić wydatków z racji dodatkowego transportu.

Naszym zdaniem model sprzedaży materaców się zmienia i choć producenci nie są jeszcze na to gotowi, to my, konsumenci – wywierając na nich presję poprzez zakupy w sieci – mamy szansę zmienić tradycyjną ścieżkę ich sprzedaży.

Dlatego szczególnie polecamy te sklepy internetowe, które należą bezpośrednio do producentów i oferują dłuższy okres na testowanie i zwrot materaca, a także udzielają długiej gwarancji na produkt. Ułatwi nam podjęcie dobrej decyzji, podczas zakupu materaca w sieci. Pamiętajmy także, aby zwrócić uwagę na to, czy materiały użyte przy produkcji są certyfikowane, i pochodzą ze sprawdzonych źródeł (najlepiej z krajów Unii Europejskiej).

Więcej na stronie: naspen.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto